25 november 2008

Träning....



En sådan här mackapär, också kallad crosstrainer, står just nu i vårt tv-rum. Det är min födelsedagspresent och igår skulle den invigas. Det var faktiskt Jens som började och han körde 30 minuter. Vårt mål är att köra 30 minuter varannan dag.

Sedan var det min tur.....satte den på lägsta nivån och motstånd för att vara lite snäll mot mig själv. Man kan ju öka successivt...

Efter 3 minuter hade jag mjölksyra i benen.....och tänkte hur i hela h-e ska detta gå?!?! Efter 7 minuter var jag redo att ge upp, var kvar på lägsta nivån vad gällde motstånd. Men beslöt mig för att kämpa på och satsa på 10 minuter - att fixa 30 var liksom bara att glömma. Jodå, jag nådde 10 minuter och genom en riktig kämparinsats så fixade jag 15.

15 minuter - en kvart - på en crosstrainer på lägsta nivån är alltså vad jag klarar av.... PATETISKT!! Jajaja, jag är gravid....men det går inte att skylla på. Detta är bra skonsam träning och jag kände inte av magen ett dugg. Det här har enbart med att göra att jag är så ända in i bängen otränad!! Att kondition och styrka var en färskvara visste jag.....men jag har passerat bäst-före-datum för länge sedan!!

Nej, nu blir det till att ligga i om jag ska fixa att bära - och föda fram - en bebis!!! Varannan dag ska jag köra, och sämre kan det knappast gå! :)

5 kommentarer:

Kim sa...

Heja Acka!! Kan du inte säga till Jompe att hjälpa till? Ni är ju ändå två!

Jennica... sa...

Han "bubblar" mest runt tycker jag! :)

Pernilla sa...

He he. Jag köpte en sådan där efter bebis! Det funkar, bara man kör... jag gjorde 3X25-30 minuter i veckan men ledsnade lite för fort...

Jennica... sa...

Ja, det där är mitt mål också. Köra 30 minuter ungefär 3 gånger i veckan. Men usch vad hemskt det var! :)

Anonym sa...

Jag tycker den ser ut som en insekt.

P