04 november 2008

"Sparkar"

Glömde ju säga att jag faktiskt kände honom/henne för första gången idag - bebisen alltså! :)

Moderkakan ligger längs magen och detta gör att det blir lite svårare för mig att känna bebisen röra på sig. Jag måste liksom känna den genom moderkakan. Men det gör jag nu! Just nu faktiskt! Det känns ungefär som gaser, som om det bubblar i magen.....helt otroligt häftigt!

Tänk att jag har något där inne. En liten varelse....inte så liten heller, den är ju faktiskt 19 cm lång. Det är inte så litet ändå! Fräckt! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt! Det är verkligen helt otroligt häftigt och konstigt. Men det mest otroliga är när de kommer ut och man undrar hur i allsin dar den lill* har fått plats! Jag blir moster snart och får klaustrofobi när jag ser min systers mage :-). Kram och må gott!

Anonym sa...

Ovanstående skrivet av Maria...

Jennica... sa...

Hej Maria, bra att du la till att det var du! :)
Roligt att du läser! Javisst är det häftigt hela den här bebis-grejen. Att det verkligen fungerar! :)
KRAM!