26 november 2008

Nya madrasser!

Idag var jag och Jens på IKEA på lunchen och köpte nya madrasser! Vi hade bestämt oss för att nu fick det vara nog med dålig sömn och ryggar med ont i. De madrasser vi har nu är riktigt kassa. Det är också IKEA faktiskt, men det måste ha varit något fel på dem.... De är för det första väldigt mjuka, men de är också helt utan stabilitet så det känns som om vi hela tiden rullar in mot mitten. Inget skönt alls!
Jens är ju dock mer för mjuka madrasser medan jag vill ha lite mer fasta. Han var inte riktigt nöjd förrän han låg i en säng med dem mjukaste resårmadrassen och hade två bäddmadrasser - men det ville de inte sälja till honom! Rena rama Prinsessan på ärten! :) Jag däremot ville ha en hård madrass, som de var lite tveksamma till om jag verkligen skulle tycka om. Men till slut så blev det varsin madrass, en lite mjukare och en lite fastare plus en ny bäddmadrass. Allt körs hem till oss i morgon - ska bli underbart att få sova i nya madrasser och inte i vår nuvarande säng som känns som en blandning mellan hängmatta och alldeles för mjuk vattensäng!

Jossan fick också en ny madrass, vilket verkligen behövdes! Hon har haft en gammal extra madrass som inte alls varit riktigt bra. Det blev även varsin ny kudde, sängkläder och så de obligatoriska värmeljusen. Man kan inte åka till IKEA utan att köpa värmeljus! :)

Jossans madrass, som vi kunde ta med hem direkt, kom inte längre än till vardagsrummet! Här har hon stått på händer, gjort kullerbyttor och bäddat till alla gosedjuren. Givetvis ville hon sova där i natt, så nu ligger hon och läser "Häxdoktorn" bland alla gosedjur mitt i vardagsrummet! :)

5 kommentarer:

Kim sa...

Så mysigt!! Själv äääälskar jag min säng och min madrass, häst-bäst är den! Jag gillar också madrasser som är lite hårdare.

Jennica... sa...

Har du en Hästens?! Eller du bara rimmade....? :)

Kim sa...

Nej, om något är riktigt bra så är det häst-bäst. Är en gammal Anna-grej. Om det är riktigt overkligt bra så är det häst-bäst i rosa väst!

Kim sa...

Självklart har jag en säng ifrån det stora möbelvaruhuset.

Jennica... sa...

Tänkte väl det!

Ok - häst bäst i rosa väst, ska försöka komma ihåg det! :)