08 november 2008

Mys med hängig tjej

Igår åkte jag och hämtade Jossan tidigare från fritids, de ringde och berättade att hon kände sig hängig. När jag kom fram så låg en liten blek tjej i soffan och vilade och vi höll alla tummar vi hade för att det inte skulle bli maginfluensa av det hela, eftersom det går nu. Men det verkar det inte vara och det är vi tacksamma för!

Jens skulle ut och träffa några kompisar igår, så vi var själva hemma lill-Jossen och jag. Vi la oss direkt i varsin soffa när vi kom hem och stannade där tills vi gick och la oss. Hon fick äta kvällsmat i soffan, lite "lyx" får man ju ha när man känner sig dålig. Hon åt med god aptit och verkade bli bättre framåt kvällen. Hon somnade framåt tio-tiden och jag låg kvar och kollade film, mysigt faktiskt!

Sedan tog jag med mig barnet, datorn och min bok in i sängen och låg och mös ända tills jag somnade. 

Idag mår hon bättre. Vi har hoppat över ridningen, hennes eget val. Men hon ser pigg och glad ut, skönt att det liksom aldrig blir värre än så här med henne! Nu spelar hon x-box med sin pappa och sedan ska vi till Center Syd och fixa lite ärenden. Ikväll blir det mys-middag hemma hos våra vänner Malin och David.

Ha en skön lördag! Här skiner solen och det är alldeles vindstilla, egentligen skulle man passa på att ta en skogspromenad. Får se om det hinns med. 

Inga kommentarer: