13 november 2008

Comme des Garcons for H&M

Då var det åter dags för årets designersamarbete med H&M. I år är det Comme des Garcons som har gjort en kollektion för H&M.

Commes des Garcons är ett japanskt designmärke som grundades på 1980-talet av Rei Kawakubo. Deras stil kännetecknas av en avantgardistisk stil som då var helt ny för världen. Det är just Rei Kawakubo, deras chefsdesigner, som har gjort kollektionen för H&M. Man hittar kläderna i utvalda H&M butiker, närmast oss blir det H&M på Väla eller på BK-huset i Malmö.

Jag har ingen möjlighet att komma ifrån idag, men om jag haft det så hade jag tagit en tur till Väla för att kolla in kläderna. Jag har kollat lite på nätet och de är inte helt i min stil eller smak, men det finns en fin trench och klänning bland annat. Men det hade varit kul att ha vilket plagg som helst från kollektionen, enbart för samlarvärdet. Jag har sedan tidigare plagg från Stella McCartney och Viktor & Rolf kollektionen. Hade egentligen velat ha ett plagg från alla designersamarbeten, det hade varit kul!




4 kommentarer:

Kim sa...

Vilka har du missat?

Jennica... sa...

Tror det har sett ut så här:

2004 Karl Lagerfeldt
2005 Stella McCartney - har jag
2006 Viktor & Rolf - har jag
2007 Roberto Cavalli
2008 Commes des Garcons

Sedan så har ju även Madonna &
Kylie Minogue gjort varsin kollektion. Har inget från dem...

Så - jag saknar det mesta...

Kim sa...

Ja, men det är ju tråkigt att samla om man har allt redan. :) Igår samlade jag till mig Prins Caspian.

Jennica... sa...

Det har du ju rätt i iofs.

Kom på nu att jag ju kunde önskat mig något i födelsedagspresent. Men då hade någon fått stå i kö och slåss med alla andra galna tjejer! :)