11 november 2008

Bokklubbsträff

Igår var det bokklubb hemma hos mig. Det blev tyvärr två sena avhopp, men jag, Mia, Jenny och hennes lille son träffades. Det blev en mysig kväll precis som vanligt! Jennys lille son har nu hunnit bli 4 månader och är så himla söt - och snäll! Hur kul är det att sitta i sin babysitter och gunga lite i flera timmar medan vi babblar och babblar?! :)

Jenny hade bara hunnit läsa halva boken, men jag och Mia hade läst ut den. Vi tyckte båda att den överlag var en bra bok som vi både kan rekommendera till andra och är glada att vi har läst. Vi sammanfattade det med att första halvan av boken var väldigt trög, men att den blev bra i andra halva och att slutet var riktigt bra!

Jag bjöd på kycklingfiléer i ugnen med ett täcke av basilika, persilja, cashewnötter, parmesanost och vitlök blandat i creme fraiche. En favorit som alltid går hem!

Nästa gång ska vi hem till Jenny, vi får se vilken bok hon väljer, det får vi reda på i veckan. Nu ska jag läsa "Tidsresenärens hustru" allt vad jag kan så jag kanske hinner läsa ut den innan Jenny har bestämt sig för nästa bokklubbsbok!

4 kommentarer:

Kim sa...

Smaskmaten!

Jennica... sa...

Precis! :)

Perny sa...

Min man har läst tidsresenärens hustru och vi gav den till man pappa efter att min man uttryckte sin kärlek till boken. Han var säker på att jag skulle älska den också och jag får se om kärlek uppstår när jag väl får tid över. Just nu kan jag varken njuta av att läsa eller skriva skönlitteratur, det är bara faktaböcker och utredningar för hela slanten.

Trevlig läsning!

Jennica... sa...

Hej Perny,

Kul att du hittat hit!

Ska ta tag i "Tidsresenärens hustru" igen, efter ett litet uppehåll. Har fått göra ett avbrott för annan bok till bokklubben och så har vi ju den här ständiga tiden som aldrig räcker till.

Hoppas vi hörs igen!