16 september 2008

Bokklubb

Igår var jag på Bokklubb i Malmö. Vi diskuterade "Brokeback Mountain", som jag har berättat om i ett tidigare inlägg. Två av oss hade sett filmen och två hade inte gjort det. Vi som hade sett filmen uppskattade boken mycket mer, det var ju en novell och därmed ganska så kortfattad. Vi som sett filmen hade så många bilder att plocka fram ur minnet när vi läste, som gjorde att karaktärer och miljöer blev mycket mer levande för oss.

Det var en trevlig kväll som vanligt. God mat och så hade vi fint sällskap av Jennys lille nye bebis på två månader. Såå söt och såå snäll. Han låg mest och sov i sin vagn och såg ut som en liten marsipanfigur i ansiktet. Han var jätte-fin!

För övrigt gick jag upp i stan på lunchen igår, och det var tur. Annars hade stegräknaren inte stannat på så många steg, men nu blev det rätt bra ändå. Att sätta sig i bilen och köra till Malmö och sedan spendera några timmar kring ett middagsbord ger liksom inte så många steg! :)

Idag är planen en promenad när jag kommer hem. Jens är med tjejerna på gympa och de kommer inte förrän kvart över sju någonting. Hoppas få ihop en middag också! Får se vad vi kan hitta på...

4 kommentarer:

Kim sa...

Hahaha, du tog ju inte lika många steg på en vecka som tokstollen som leder gör på en dag! Den 1 oktober börjar vi vår stegtävling här, så då utmanar jag. ;)

Jennica... sa...

Ahh, kul! ;)

Kim sa...

Står det KSD på mig nu när jag surfar hos dig?

Jennica... sa...

Vad jag vet är du den enda som använder Superstart, och med hjälp av den ledtråden så hittar jag att det står edicom.se på dig. Inte ksd.