13 augusti 2008

Semester-sammanfattning

Jaha, då har den kommit nu då....den sista semesterdagen.... Jag måste erkänna att det känns hemskt, jag undrar om det någon gång har känts så jobbigt att börja jobba igen. Tror det beror på att det var så jobbigt under våren och innan semestern, och även om jag lyckats varva ner nu under min semester så vet jag att det drar igång igen direkt när jag kommer tillbaka. Vet inte om jag har energi till det. Den tog slut i våras och även om sommaren har varit underbar på många sätt, så har inte jobb-energin fyllts på så mycket. Men man ska inte ta ut saker i förskott, det kanske faktiskt blir riktigt skoj - vem vet?!
För övrigt är jag nöjd med min semester, jag har haft 4 veckor och det har faktiskt känts som 4 veckor - även om tiden såklart alltid går för fort på semestern! I år åkte vi inte utomlands utan stannade hemma. Helt ok, även om vädret hade lite mer att önska tycker jag. Jag vet många som säger att det har varit en bra väder-sommar, men jag vet inte om jag håller med. Jag har legat och solat 6 gånger och det är lite för lite för en hel sommar tycker jag. Men vi hade en fin vecka när vi hade vår mini-semester och det var skönt. Visserligen så avslutades den med regnoväder och storm....men ändå! :)

Jag och Jens har haft 2 underbara veckor tillsammans, skönt att få vara lediga ihop. Jossan och jag har haft 4 veckor ihop, de veckor vi har varit själva har varit skönt slöa. Vi har sovit lääänge och slappat mycket. Skönt!

Och jag har fått en del läst också, inte så mycket som jag önskat men dock en 5-6 böcker tror jag. Det är alltid mysigt att få tid till det. Och så en hel hög med tidningar så klart!!

Nu är semestern slut, men Jossan har fortfarande sommarlov. Hon ska vara hos sin farmor och farfar i morgon och så hos kusinerna på fredag. På lördag börjar hennes ridläger och det håller på till tisdag - och på onsdag är det skolstart. Sedan är vi inne i vanliga rutiner igen.

Inga kommentarer: