20 augusti 2008

Änglatrumpeter!

Detta inlägget är främst för familjerna Lundberg och Lagercrantz, och speciellt för svärmor Lotta och Jens syster Sofie.

Jag och Sofie fick varsin Änglatrumpet av Lotta. Jag fick två plantor som stod i en kruka och som behövdes planteras om, Sofie fick en planta men som var lite större. Det är alltid lite nervöst att få växter av svärmor...! :) Hon är fantastiskt duktig med växter och hennes krukväxter är de vackraste jag sett, de är så gröna och friska så jag vet inte vad! Inte som mina.....men det är bara att konstatera....jag har inte speciellt gröna fingrar! :)

I alla fall så slarvade jag lite med att plantera om Änglatrumpeterna, det tog lite längre tid än vad det borde ha tagit. Och nu har det blivit lite av en tävling med de här Änglatrumpeterna! :) Sofies har blommat.....med flera blommor.....det har inte mina, inte en endaste liten knopp i sikte... 

Men jag tänkte såhär via bloggen visa hur mina ser ut i alla fall! :)

Omplanterade i vita självbevattningskrukor från IKEA.

Rätt fina ändå.... :)

Titta! Ett nytt skott!!

Och nya blad!


Däremot har de gula små prickar på flera av bladen...vet inte riktigt vad det beror på.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Heja på!! Dom ser väldigt fräscha ut,tycker jag.Lite gödning(blåkorn upplöst i vatten)skulle säkert göra susen.Då kommer dom säkert att blomma också.Lycka till.....!
Lotta(svärmor)

Anonym sa...

Jag har vattnat dem med extra gödning nu sist... tänkte att nu när det är tävling är det väl dags att jag rycker in.. :)

Jennica... sa...

Kan vi inte ha fler tävlingar? Övriga krukväxter, dammning....??

Anonym sa...

Ni kommer säkert att vinna......
Jag förstår att det har blivit blodigt allvar. Vad har jag gett mig in i?
Lotta(svärmor)

Kim sa...

På grund av de där ängelblommorna så har jag haft "Inga änglar gråter" med Niklas Strömstedt på hjärnan hela dagen. Suck!

Jennica... sa...

Du är väl för lättpåverkad du! :)

Kim sa...

Ja, faktiskt! Funderar nästan på att lägga upp "Dagens låt på hjärnan" på bloggen. :)

Jennica... sa...

Bra idé!! :)

Anonym sa...

dina blad är jätte-fina
mamma. Hopas du vinner!

Jennica... sa...

Tack Gumman!
Du är bäst!
KRAAAM!!!