26 maj 2008

Helg och Mors Dag!

Helgen har varit helt lovely!!

Vädret har varit underbart! Det har varit lugnt och skönt, vi har pysslat mycket i trädgården. Det har bara varit super-mysigt!

Jens har gått loss rejält med sågen! Han blir helt "vild" när han får den i sin hand och sågar ner allt som kommer i hans väg. :) Allvarligt talat så har det blivit jätte-bra. Han har sågat ner Popplar som har vuxit upp här och där sedan vi flyttat in, han har har rensat upp små-Popplar inne bland tujorna, han sågade ner den ca 5 meter höga Enen som stod nästan mitt inne i ett annat träd som vuxit mycket, han klippte ner vinbärsbusken och så sågade han ner och tog bort hela tujan som fanns på framsidan precis till höger om dörren. Det var en hit kan jag säga!! Han har också fixat och trixat med det nya bevattningssystemet och håller på med sitt mission att få en fin gräsmatta runt huset. Det tar sig!!

Jag har inte gjort lika mycket men jag har i alla fall putsat lite fönster, målat färdigt ljugarbänken, vattnat, sopat och gjort lite fint på framsidan.....

Igår var mamma och pappa hos oss på Mors Dags-fika. Mysigt! Det var ett tag sedan vi sågs och det var ännu längre sedan de var hemma hos oss. Så vi fick ju ta den obligatoriska trädgårds-vandringen! :)

Jossan gjorde Mors Dags-frukost till mig! Hon dukade och fixade smörgåsar och fil helt själv. Hon har blivit så stor....så duktig! En fin teckning fick jag också!

Inga kommentarer: