18 april 2008

Härligt!

Det var härligt att komma ut en runda! Det blev ingen lång runda, runt kvarteret bara. Men härligt var det! Inte så mycket sol längre men skön temperatur. Flera ute i sina trädgårdar och pysslar (det bor ju en del pensionärer här...) och jag blev lite sugen jag med på att fixa lite. Men jag får ge mig till tåls, i alla fall idag också måste jag vila. Vill verkligen få ett slut på det här eländet nu. Nu ska jag bli frisk och sedan ska jag aldrig (peppar peppar!!) bli sjuk igen!

På min runda så såg jag en Hackspett, eller rättare sagt, jag hörde den först. Det är ju så tyst ute så när den satte igång att hacka i ett trädstam alldeles brevid mig så lät det riktigt mycket. Stackars liten, han borde fått hjärnskakning minst! Snabbt hackade han, pang pang pang! lät det. Jätte-söt var han.

Nu är jag lite mör, får nog lägga mig en stund. Samtidigt som jag är såå trött på det. Men vill inte inbilla mig att jag är frisk nu direkt och så åka på en "eftersläng"sedan, jag har gjort det så många gånger. Herregud, det måste ju ge ganska många vuxenpoäng!! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Ja, slit inte ut dig nu... spara krafterna tills om 17 dagar.

Jennica... sa...

Ja, hur i hela friden ska det gå!! Som det känns nu, så är jag glad om jag går runt....