24 april 2008

Gräsklippare och björkar

Jens har tagit kontakt med en firma som säljer och reparerar gräsklippare, och att byta motor på vår gräsklippare skulle kosta nästan lika mycket som den kostade. Nu blir ju detta ändå billigare än om vi köpt en helt ny, men vi är ändå lite skeptiska. Vi har inte fått någon bra start tillsammans med denna gräsklipparen. Det känns som om även om vi byter motorn så är själva gräsklipparen inte "helt stabil" om man säger så. Om man lägger ner en massa jobb på att måla om den precis innan man säljer den (Jens blev ju gul om händerna när han tog i den!) men inte anstränger sig för att den ska fungera.....då känns det inte helt ok tycker jag.... Det är nog ett "måndags-exemplar"....

Så, Jens fick ett bra pris på ett demo-ex som denna firman har plus att en arbetskamrat till honom ville köpa vår. Han hade nämligen en bra motor och ville ha ett nytt chassi. Så, så blir det. Nu på morgonen så åker Jens och köper den där gräsklipparen och samtidigt så hämtar han upp de björkar vi beställt från Lödde Plantskola. Det är fyra stycken och de var tydligen ganska höga så ett släp behövdes. Ibland får man vara effektiv!

Så, i dag har jag åkt tåg till jobbet. Det är faktiskt riktigt mysigt, hade det inte varit så krångligt eftersom vi bor så långt från stationen så hade jag gärna gjort det. Men vi vinner inte så mycket på det. Anledningen till att jag åkte tåg idag var att Jens ska ut och ta en öl med några arbetskamrater ikväll, och då tar han tåget hem och vi slipper ha en bil stående i Helsingborg. Det är mycket med vardargslogistiken! :)

Igår kväll lyckades jag hålla mig vaken hela kvällen ända tills det var lägg-dags! Första gången sedan jag blev frisk! Jag lyckades till och med göra ett halsband, en beställning! Inte illa!!

Inga kommentarer: