23 mars 2008

Påskdagen

Vilken dag detta har varit! Jag kan inte komma ihåg när jag hade en sådan här lugn och avkopplande dag sist!

Underbart att ha Jense hemma igen! Vi hade myskväll igår när han kom hem, åt tacos och han berättade om hur han haft det i St Anton och vi berättade vad som hänt här hemmavid.

Idag har det som sagt varit sååå lugnt. Efter en jätte-lugn förmiddag så kom Jossans kompis Kajsa hit för att leka. Jag och Jens tog oss en långpromenad och hittade nya promenadvägar i skogen, vi hittade en helt ny skog faktiskt! Vi gick över bäcken och in i Saxtorpsskogen och promenixade bort mot Häljarp, vi strosade runt i en timme. Härligt! Tjejerna lekte fint där hemma under tiden, stora är de!

Resten av dagen har Jens och Jossan spelat World of Warcraft och jag har läst bok! Några små pauser med fix för lunch och kvällsmat men annars har det varit sååå lugnt och skönt.

Härlig dag!!

I morgon kommer min kusin Anders och hans sambo Lena på besök, de ska stanna hela veckan. Det har blivit tradition att de kommer ner kring påsk, det brukar vara med siktet inställt på golf som de tar sig hit....få väl se hur mycket golfande det blir denna påsken! Men trevligt ska det bli, vi har alltid kul ihop!

Idag har det varit ömsom sol och ömsom snö, men bara ytterst lite och inget har lagt sig. Kallt har det i alla fall varit, men en vacker dag!

Inga kommentarer: