17 mars 2008

Hagel!!

Igår när jag var hemma hos mamma och pappa så pratade jag och mamma om hur härligt vädret var och att nu kändes det verkligen som vår! Mamma pratade till och med om att sätta ut trädgårdsmöblerna nu i veckan. Och det var verkligen ett fantastiskt väder igår, ungefär 9 grader varmt, solen sken, himlen var blå och fåglarna kvittrade som besatta av lycka. Det var riktigt riktigt härligt och man fick en riktig försmak av våren.

I alla fall, så sa jag till mamma igår att det kommer att komma ett bakslag....det kommer att komma mer kyla och säkert även lite snö...

Hm, inte kul att få rätt! I morse när jag tittade ut så låg det ett tunnt tunnt lager snö på gräset. Det smälte visserligen bort direkt, men ändå! Det var isigt och jag behövde nästan skrapa rutorna på bilen. Kallt var det också, bara 2 grader.

Nu sitter jag här på jobbet och tittar ut - och det haglar (på tvären!), blåser "en masse" och ser riktigt läskigt ut!!

Huuu!!! Hoppas Jens har bättre skidväder i St. Anton och jag vet att Frank och Lotta har det varmt och gosigt i Thailand!!

Inga kommentarer: