05 februari 2008

Pa vag hem!!

Sitter har och slanger ihop ett snabbt inlagg! Om 15 minuter blir vi hamtade av en minibuss for transfer till Krabi. Vi fick oss en liten overraskning igar, da vi fick veta att vi skulle aka till Krabi idag for att sova dar en natt. Vi trodde att vi skulle vara kvar har pa Koh Lanta ytterligare en dag, planet gar ju inte forran i morgon. Anledning till att vi forst ska till Krabi ar att planet gar redan pa morgonen och det hade blivit valdigt tidigt som vi fatt lamna Koh Lanta da. Vi blev valdigt snopna och besvikna, hade ju sikitat in oss pa ytterligare en dag vid poolen. Men nu nar det sjunkit in, att vi faktiskt ar pa vag hem, sa ska det bli kul att fa se Krabi ocksa - kanske hinner vi med lite shopping! :)

Pappa: om du laser detta, vart plan ska enligt nuvarande tidplan landa pa Kastrup klockan 18.15, men det kan forandras. Jag ringer dig nar vi landat, sa du vet nar du ska hamta. Det galler alltsa i morgon, onsdag 6 februari.

Ser att jag har lite tid kvar....

Igar var Jossan och Jens pa utflykt, jag stannde kvar hemma vid poolen. De akte med en sk long tail boat ut till en o dar det fanns en grotta. Man skulle simma ca 80 meter i becksvart morker for att sedan komma ut till en strand som man bara kan na fran havet, det var tydligen valdigt vackert. Denna lilla strand ar helt omgardad av hoga klippor och man kan se himlen dar ovanfor. Den kallas Emerald cave.

Men - nu ar jag ju inte varldsbast pa varken djup, morker eller tranga utrymmen sa jag beslot mig for att lata detta bli en far och dotter utflykt! Det visade sig aven att det varit valdigt mycket sjogang och vagor, plus att baten tog in lite vatten - sa det var definitivt inget for mig!! :) Men de tva hade haft en harlig dag! Det hade varit super-fint och spannande. De hade atit lunch pa en fantastisk liten o, som Jens kan beratta mer om. Det var tydligen en riktigt hojdare!

Sjalv lag jag vid poolen och skaffade mig den sista solbrannan. Jag laste ut en bok, at gott och fick en sista massage. Det kan man fa har, precis vid poolkanten. Det kostar 70 kronor for en helkroppsmassage!

Oj! Nu kom minibussen! Maste rusa!

Ses snart!! KRAM!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Tösen

Det låter som om ni haft en helt underbar semester. Jag är beredd att hämta er vid Svågertorp när ni ringer. Ha det fortsatt bra.

hälsar

Pappan