11 februari 2008

Första träningspasset!

Nu ikväll har jag varit på mitt första träningspass på gymmet! Om ni missade det i förra inlägget så har jag köpt träningskort!

Passet heter Body Balance och är en blandning av yoga, pilates och Tai Chi. Tyckte det kunde vara bra att börja med. Inte för att det är så lätt, men det går inte lika snabbt som ett aerobicpass! Jag kände igen många rörelser från höstens Yoga lektioner. Mycket statisk styrketräning för både ben, mage, rygg, armar och axlar. Man tränar också mycket balans. Man avslutar med stretch och avslappning.

Jag kan inte påstå att jag blev vare sig trött eller svettig. Men detta är den typ av pass som man måste gå på ungefär 5 gånger innan man känner sig säker och kan ta ut rörelserna. Dessutom är jag så svag och otränad att jag helt enkelt inte klarar av att till exempel böja så djupt i knäna så att en benböj blir jobbig....

Men nu har jag varit där för första gången och det känns skönt! Om en vecka, nästa tisdag, så ska jag träffa en instruktör som ska visa mig alla styrketräningsmaskiner och visa mig ett program som jag kan köra. Och sen ska jag väl våga mig på lite aerobic också, tänkte även prova Spinning, det har jag aldrig testat.

Som sagt - NU är det dags!! :)

GODNATT!! Nu tänker jag kraschlanda i sängen, jag är super-trött!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat!!

Jennica... sa...

Tack tack! :)

Kim sa...

You are such a brisk bun!