07 januari 2008

Tillbaka till verkligheten!

Jaha, då var man tillbax igen då!!

Rätt ok faktiskt.....vi åker ju iväg om två veckor!!! :)
Vi var och vaccinerade oss alla tre i morse och det gick bra. Då blev det lite mer verkligt och nu har jag börjat att längta på allvar. Det har känts helt overkligt att vi ska åka till värmen om bara ett par veckor!

De sista dagarna på vårt lov har varit sköna! Jag och Jossan har varit och bowlat och det är jätte-kul! Vi har också varit och hälsat på min mormor i Ystad och det var mysigt. Sedan blev Jens tyvärr sjuk och det var mindre mysigt. Först var vi rädda att det var den hemska vinterkräksjukan, men (peppar peppar) det var det inte och det är vi tacksamma för! Jag och Joss har hållit oss på benen som tur är.

Igår hade jag en släng av "ordning och reda" och städade hela huset - dammade, dammsög och svabbade alla golv. Sedan strök jag ett helt berg med tvätt och tvättade en massa, så nu har jag ett nytt strykberg.... Jag rensade ut kläder ur Jossans garderob, hon växer så det knakar! Allmänt pyssel hela dagen faktiskt, till långt in på kvällen. Men nu är det så fint så!!

Det var svårt att somna igår... Vi har varit uppe så sent varje kväll och sedan sovit halva dagarna. Vi lyckades ändå få Jossan i säng runt åtta....men hon vaknade vid tio igen... Hon fick till slut följa med upp i vår säng och vi somnade väl runt halv ett, då var Jens fortfarande vaken...

Kom upp i morse ändå och Joss var på ett strålande humör. Bara lite nervös för sprutan.....både hon och jag! :) Mitt nyårslöfte - förutom det vanliga att börja träna, gå ner i vikt och bli allmänt snygg - är att jag ska komma upp i tid på morgnarna, inte stressa och att äta frukost. Det klarade jag!!

Inga kommentarer: