04 januari 2008

Statistik bloggåret 2007

Den 11 April 2007 skrev jag mitt första blogginlägg i "Jennicas Rosa Liv"!

Min tanke med denna bloggen var att på ett enkelt och kul sätt kunna uppdatera våra föräldrar och även syskon om vad som händer i våra liv, i både ord och bild. Det visade sig bli väldigt uppskattat! Till och med så uppskattat att min pappa ringer mig om jag inte bloggat på en dag och undrar om något hänt! :)

En annan rolig sak är att min mamma printar ut bloggen på papper och skickar till min mormor så att hon också kan ta del av bloggen! :)

Nu vet jag att förutom våra familjer så har jag även några trogna läsare bland mina vänner och det är jätte-kul!! Min blogg är kopplad till en site där jag får statistik över mina besökare. Jag kan ibland med hjälp av IP-nummer och servernamn lista ut vilka ni, mina läsare, är men jag är fortfarande väldigt nyfiken på några som jag vet återkommer flera gånger per vecka men som jag ännu inte lyckats identifiera! Jag började med denna statistik i slutet av juni och här nedan kan ni se en sammanställning:

Statistik Juni- December 2007
- Unika besökare totalt: 1 766
- Unika besökare per dag i genomsnitt: 11
- Unika besökare per vecka i genomsnitt: 63
- Unika besökare per månad i genomsnitt: 221
- Rekord månad: December med 340 unika besökare
- Rekord vecka: Vecka 44 med 104 unika besökare

Inga kommentarer: