21 januari 2008

Semlor, packning och söndagsstek!

Igår hade vi lite kaffe-kalas med semlor med Frank & Lotta, Greta, Mamma & Pappa och Kimman. Mysigt avbrott i allt packande! Och gott! :)

Annars så bestod dagen igår av packande!! Jens fixade med allt "tekniskt" som ska med, dvs laddade ner filmer, musik och ljudböcker. Laddade iPods och mobiltelefoner. Letade upp diverse olika laddare. Med mera med mera.

Jag ägnade mig åt att tvätta och stryka det sista. Jag gjorde också i ordning i Tarzans bur och bunkrade upp med mat och grönsaker till honom. Christine ska passa honom så han kommer att vara i tryggt förvar.

Jens gjorde mumsig middag - söndagsstek med kokt potatis, sås, gelé och kokta grönsaker. Riktigt gott!! Och skönt att få det serverat! Jag hade varken ork eller lust att laga middag.

Nu är mina och Jossans kläder packade, skönt! Nu är det handbagage och necessärer kvar. Jens packar allt sitt ikväll, men det är ju struket och klart så det går nog lätt. Lite skjortor har han som han får stryka själv....

Sista arbetsdagen på två veckor, skönt och lite pirrigt. En del kvar som måste fixas, men det kommer jag att hinna med så det känns bra. Känns alldeles overkligt att i morgon är vi på väg mot sol och värme!!!

Inga kommentarer: