14 januari 2008

Semester böcker!!

Var ute på lunchen och gjorde lite ärenden. Köpte bland annat lite semesterböcker!! :)
Dessa ska få följa med:


"Små citroner gula" av Kajsa Ingemarsson

Har läst två böcker av henne tidigare och jag har tyckt mycket om båda. Inga större litterlära mästerverk kanske, men hon har en förmåga att pricka in vardagen på ett fantastiskt sätt! Båda de böcker jag läst har haft ganska enkla historier men "igenkänningsfaktorn" är stor och man får sig en tankeställare.


"Stenhuggaren" av Camilla Läckberg

Har läst de första två deckarna av Läckberg och jag tycker om dem. Härlig semesterbok!


"Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson

Ett boktips från mormor!


"Trygghetsnarkomanernas land" av David Eberhard

Till bokklubben. Vet inte riktigt vad jag ska vänta mig av denna bok, ingen riktig "solstolsbok" kanske.... Men den ska vara utläst till efter semestern så den får hänga med!

Och om jag inte hinner läsa ut den jag håller på med nu så får den också hänga med, "De osannolika systrarna Mitford" av Cecilia Hagen.


Inga kommentarer: