17 januari 2008

Pass

Det blev inget pass för Lill-Joss igår! Hon och Jens var ju i Malmö på passexpeditionen för att fixa detta, men man var tvungen att vara med båda föräldrarna så det gick inte. Vi hade ju hoppats att hinna beställa ett nytt pass till henne "den vanliga vägen" och betala den vanliga avgiften på 400:-.

Nu fixar vi i stället detta på lördag och då blir det ett provisoriskt pass som kostar 980:-. Vi kan ju då även passa på att beställa ett riktigt till henne, som då kostar 400:-.......en dyr historia men vad gör man inte.

Kontentan av det här är att jag lärt mig att alltid läsa det finstilta!!!

(Det var ju så jag upptäckte att man måste ha ett pass som är giltigt 6 månader efter hemkomst när man åker charter, jag läste det finstilta på biljetten!)

2 kommentarer:

Kim sa...

Men åååå gud vad knasigt!!

Jennica... sa...

Jag vet, men vad gör man!