21 december 2007

Sista arbetsdagen

Idag är det sista dagen på jobbet innan det är julledigt. Jag ska vara ledig i två veckor och är inte tillbaka här på jobbet förrän den 7 Januari - härligt!! Tyvärr kommer jag att bli tvungen att jobba lite hemifrån någon dag, men det får vara ok, inte mycket att göra åt det.

Sitter här och pysslar med det sista akuta som måste göras innan jag går hem. De flesta har redan droppat av och det är ganska tyst och lugnt. Vi hade julbrunch i förmiddags med sill, köttbullar, korv och annat gott - ett alternativt julbord kan man väl säga. Lite ovanliga smaker och intryck. Gott!

Sedan var det tal av koncernchefen och traditionell skönsång av alla chefer! :)
Lite julklappsutdelning har vi också hunnit med.

Tänkte stanna här en timme till och sedan drar jag. Tyvärr ska jag inte hem utan jag ska ge mig på den modiga handlingen att åka till Toys´R´Us och IKEA! :) Får väl se hur många timmar det tar! Men jag har hela eftermiddagen på mig så det är lugnt.....sedan ska jullugnet lägga sig är det tänkt, och det tror jag nog att det kommer att göra! Känner mig ganska lugn när det gäller "julandet" i år - värre är det med klumpen i magen när det gäller jobbet. Känns som om precis allt måste vara klart innan jul - jag försöker förklara för alla att livet slutar inte nu utan det kommer en fortsättning efter helgerna! :)

4 kommentarer:

Kim sa...

Ha en mysig semester. Själv spenderade jag två timmar på banken idag, så jag får nog vara kvar här ganska länge till... nåja, känns som att det kvittar när man har 16 dagars ledighet framför sig! Sedan är det grandags ikväll, min första och mammas miljonte gran!

Jennica... sa...

Lycka till med granen! Har du pynt?

Kim sa...

Jag har 6 kulor och sedan fick jag 7 trähjärtan av mamma när jag var hemma senast, så jodå! =D Nej, men jag tänkte kika hur mycket som behövs sedan när granen står på plats och kila iväg till Maxi. Känns som att de har allt!

Anonym sa...

Hej Jennica
Har skrivit ett inlägg i julas
som tydligen inte har kommit med,
ska se om detta blir publicerat.
Vi ses snart:
Kram
Christine.