15 oktober 2007

Helgen

På lördag morgon var det upp och iväg på ridning, alla tre var med. Det var en jätte-fin höstdag, ganska kallt men blå himmel och sol. Ridningen gick bra, stor skillnad från förra veckan då hon red på raketen Isabel. Denna veckan var det Anton, en liten ponny som går ganska långsamt. Men man ska kunna rida alla typer av hästar, så det är bara att bita ihop. Men helst vill Joss att det ska gå fort fort fort hela tiden! :)

Efter ridningen körde vi in till Malmö för att lämna Jossan hos mamma och pappa. Allt gick bara bra. Sedan körde vi iväg - mot Lund. Jens fick reda på vart vi skulle ta vägen. Eftersom alla hotell på "landet" var fullbokade så blev det en stadsweekend istället. Jag hade bokat på Grand Hotell i Lund! En gourmetweekend som innebar 6-rätters middag av en stjärnkock som gästspelade på Grand just denna helgen. Vi skulle också få göra ett besök i vinkällaren.

Vi började med att äta lunch på restaurang "Livingroom" (Hotell Lundia). Det blev en super-god fisk och skaldjurssoppa med vitt vin. Sedan strosade vi runt lite, kikade i affärer och så. Jag fick present, en jätte-fin presentbox från Body Shop med duschtvål, peeling och body butter. Glad Glad blev jag!! :)

Sedan gick vi tillbaka till hotellet och tog en kaffe med avec i baren. Super-mysigt! Sedan beställde vi vars en öl och lite nötter som vi tog med upp på rummet och där slappade vi ett tag framför TV'n. För oss som levt utan TV i ett halvår var det en otrolig lyx!! :)

Sedan gjorde vi oss fina och gick ner till matsalen. Det blev som sagt 6-rätters middag med tillhörande vinpaket. Detta borde ju då innebära 6 glas vin, vilket i sig är ganska mycket. Jag kan säga att vi satt och åt, drack och pratade massor i ungefär 5-6 timmar. Och det blev mer än 6 glas vin, kyparen var väldigt duktig på att fylla i glasen! Det blev säkert 12 glas vin, i alla fall kändes det så!!

Det var väldigt gott vin - men maten var en besvikelse! Den levde inte alls upp till förväntningarna, vi blev riktigt besvikna. Man förväntar ju sig en smakupplevelse, men vi fick ingen alls. Mycket kött, lite tillbehör, ingen riktig kryddning. Trist - men men, det får man väl ta, men lite synd. Och det där besöket i vinkällaren måste de ha glömt bort, för det kom aldrig. Nu gjorde vi ju också det, får skylla på allt vin! :)

Söndag....ajajaj, ont i huvudet! Mådde väl sådär.... Sov länge och till slut tog vi oss upp och ner för att äta frukost. Som vanligt jätte-gott på hotell! Sedan släpade vi oss upp på rummet igen och jag sov en timme, Jens tittade på TV och läste tidningen. Sedan utcheckning och en snabb tur till NOVA LUND för att köpa den utlovade presenten till Joss! Det blev spelet "Den försvunna Diamanten".

Lill-Joss hade haft en super-helg hos mormor och morfar. De hade varit i stan och köpt kläder till Rosa på "Build a bear". Rosa är alltså Jossans mjukiskanin...

Resten av kvällen spenderades i TV-rummet med det nya spelet och givetvis blev det pizza till middag!!

5 kommentarer:

Kim sa...

Låter som en braig helg, själv har jag bara sportfånat mig hela helgen, fast med väldigt gott resultat så det var ju bra iaf!

Jennica... sa...

Så då antar jag att ni vann?
Vem spelade du med nu då, det danska laget?

Kim sa...

Nej, först spelade jag seriematch med Fair Play och vi vann alla fyra matcherna med 6-0 6-0 (jag förlorade 5 bollar i andra set) och sedan spelade jag match med mitt innebandylag Minus 85 igår och då vann vi också. Vet inte riktigt vad det blev, men jag gjorde 2 mål iaf.

Anonym sa...

Super-duper bra ju!!! :)

Kim sa...

Japps, mycket nöjd! Sjukt roliga matcher är det i innebandyn! Längtar redan tills nästa gång.