26 oktober 2007

Förkylning och stukad fot

Jag är förkyld!! Super-förkyld!!
Näsa och ögon rinner, jag nyser och hostar. Har som tur är inte ont i halsen i alla fall (peppar peppar!). Är på jobbet ändå, har ju ingen feber.....men huvudet blir tyngre och tyngre...

Usch och blä! Har varken tid eller lust att bli sjuk nu. Får bli en tidig kväll ikväll, sova 5 kvart i timmen i natt och sedan hoppas på att allt känns bättre i morgon!

Jossan har stukat foten. Det gjorde hon igår när vi var på väg hem från gymnastiken. Hon hoppade och studsade ner för en trappa och typiskt på sista trappsteget så trampade hon snett. Så en svullen ankel och ont ont. Hon kan inte stödja på den ordentligt, hoppas det har gått bra idag i skolan.

De har haft "Nalle-fest" i skolan idag. Alla skulle ta med ett gosedjur och så skulle deras Nallar ha fest. De har nämligen en Nallefamilj som bor i deras klassrum som hjälper till med lite allt möjligt, och det är de som har bjudit in till fest! :) Hon tog med sig Gypten, den nya sköldpaddan som Jens köpte till henne nu när han var i Egypten!

3 kommentarer:

Kim sa...

Stackars lilla Jossis och stackars Acka! Hoppas Joss hade mysigt med nallarna och fördelen med att inte ha ont i halsen är att man fortfarande kan sjunga (oftast iaf, brukar inte hänga ihop så mycket med hosta som med ont i halsen faktiskt)!

Anonym sa...

Jag kan säga att sjunga med hosta funkar inte det heller....jag försökte i bilen i morse och jag höll på att kvävas av ett hostanfall.....

Kim sa...

Usch då! Stackars dig! Det var nog det bästa med den förkylningen jag hade nu annars, jag hade inte ont i halsen, men dock lite hosta fast jag kunde fortfarande sjunga! Superbra, tycker annars att det är det mest irriterande med att vara förkyld. =D