05 oktober 2007

Fredagkväll!

Nu är det fredagkväll - äntligen! Jag gick faktiskt hem lite tidigare från jobbet och sov i två timmar innan jag hämtade Josefine. Jag var helt slut och höll på att somna vid skrivbordet på jobbet....

Josefine har Moa här och just nu är de ute och hoppar på studsmattan. Moa blir hämtad om en timme så då blir det tjej-mys á la Jossan och Jennica! Ikväll har "High School Musical 2" premiär på Disney Channel och den har Jossan längtat såå efter. Så det blir den och en stor skål med popcorn lite senare. Innan dess ska vi äta lite middag, det blir fisksoppa med lax.

I morgon är det ridning, hade uppskattat en ordentlig sovmorgon men det tar jag på söndag. Efter ridningen ska jag gå och klippa och slinga håret, ååhhhh vad det ska bli skönt att få sitta och bli ompysslad i två timmar! Jossan ska leka med Rebecca i Lomma.

Därefter ligger helgen öppen och oplanerad - jätte-skönt! Ska bara gå runt och småpula hemma, städa lite, kanske pärla lite, läsa lite bok och allmänt slappa. Vädret har ju varit underbart idag och det ska tydligen förbli så hela helgen. Kanske det till och med kan bli en joggingrunda, eller i alla fall en långpromenad. De senaste två veckornas intensiva pärlande på kvällar och nätter samt min förkylning har gjort att det inte blivit någon träning. Däremot har det blivit två extra kilon....

Nej, nu ropar tjejerna! Tillbaka till verkligheten!!

Inga kommentarer: