01 oktober 2007

Bokmässan 2007



I lördags var jag på Bokmässan i Göteborg. Det var en bussresa som SIF (mitt fackförbund) ordnade, super-bra pris på resa + inträde. Man fick även frukost på bussen upp och fika med kaffe och muffins på vägen hem.

Mycket folk, ett konstant sorl och massor av böcker!

Jag träffade Mamma och hennes kollega Lena där uppe och gick med dem nästan hela tiden - super-trevligt!!

Vi pratade, fnissade, köpte böcker, bläddrade i böcker, spanade på författare. Mitt på dagen tog vi en paus och gick ut och åt fantastiskt god pasta på en italiensk restaurang, sedan var det tillbaka igen och göra de där inköpen som man spanat på tidigare.

Jag fick med mig följande hem:
- "Olycksfågeln" av Camilla Läckberg (pocket 25:-)
- "Eldätaren" av Kristian Lundberg (pocket 25:-, till bokklubben)
- "De osannolika systrarna Midford" av Cecilia Hagen (pocket 25:-)
- "Män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson (pocket 25:-)
- "Marie Antoinette" av Antonia Fraser (inbunden 25:-)
- "Zoomysteriet" av Martin Widmark och Helena Willis (present till Josefine)
- "Min första bok om hästar och ponnyer" (present till Josefine)
- "Emmas lösa tand" (present till Josefine, lättläst för lästräning)
- "Hästtjuven" (present till Josefine, lättläst för lästräning)
- Gosedjur bokmärke (present till Josefine)
- Vindagbok (present till Jens)

Bussen avgick från Center Syd kl. 7.30 och hem igen från Göteborg kl. 17.00.
Super-mysig och intensiv dag!!!

3 kommentarer:

Kim sa...

Ååå jag vill också! Det får bli Bokmässan på lördagen och Lidingö Tjejlopp på söndagen nästa år! =D

Jennica... sa...

Oj! Tänkte inte på det innan....hur ska man få ihop det????

Kim sa...

Du får fixa och trixa lite! Du som är projektledare borde väl kunna ta tag i saken och flytta det ena evenemanget!