12 september 2007

Yoga - lektion 1!

Jaha, så var jag då alltså på yoga igår! Kan berätta att jag har träningsvärk idag - i nacke, rygg och axlar!

När man praktiserar yoga ska man fokusera, andas rätt och koncentrera sig. Man ska koncentrera sig och fokusera på de rörelser man gör. Man gör rörelser stående, sittande och liggande. Man spänner hela kroppen, både för att man ska göra det ibland men framför allt för att man är ovan vid rörelserna och för att hålla balansen.

Men det var roligt! Man blev inte "slut" som man blir av en löprunda eller ett aerobicpass, däremot blev man trött i kroppen, liksom matt, som när man styrketränar. Det var mycket statisk träning. Och styrketräning behöver jag, som ett komplement till löpningen. Lite kroppskontroll hade ju inte heller skadat, kände jag när jag stod och vinglade och försökte hålla balansen! :)

Inga kommentarer: