15 augusti 2007

Energi!

Jag har varit ledig måndag och tisdag - idag börjar allvaret igen. Smygstartade ju på jobbet två dagar förra veckan, men idag känns som den första dagen efter semestern.

Jag har totalt varit utan energi ganska länge nu. Innan semestern av förklarliga skäl och även under semestern så har jag legat väldigt lågt och inte "orkat" ta mig för så mycket.

Men i måndags lyckades jag bryta trenden! Då rensade jag ogräs, plockade undan, tvättade, handlade, tvättade bilen och lite sånt. Skönt att komma igång igen!

Igår var också en hektisk dag....väldigt bilfokuserad! Vi har satt ut min bil till försäljning på Blocket. Vi behöver en större bil, med dragkrok och så vill vi sälja min bil medan vi fortfarande får något för den. Så nu var det dags att ta itu med de slitna bromsarna. Vi körde i två bilar in till Vianor i Lund för att byta dem, körde hem i Jenses bil. Nästan nästan hemma så gav hans något "trötta" däck upp och vi fick punktis på motorvägen. Men efter lite olika svordomar och flygturer för diverse verktyg så körde vi hem....på fälgen....och väl hemma så var det inga problem att byta däck! :)

Tillbaka till Lund igen för att hämta min bil. På hemvägen körde jag och Jossan in om Flädie Ridsport och köpte nya ridskor till henne. Nu skulle det inte vara stövlar längre, utan jodphurs med rutiga strumpor - såsom de stora tjejerna har! Det är ju dags för ridläger idag och de gamla stövlarna var för små.

Väl hemma igen så var det dags för att göra Stella (min bil) fin. Det dammsögs, putsades och fejades. På kvällen skulle det komma några och titta på henne. Tyvärr så gick det inte vägen även om hon visade sig från sin bästa sida.... På det igen! Det är med blandade känslor jag säljer henne. Hon är min allra första egna bil som jag köpt för egna pengar och hon har varit en riktig trotjänare. Men, det är dags att gå vidare.

Jag och Kimman var på förhandsvisning av "Underbar och älskad av alla" senare på kvällen! En riktigt rolig film, helt galen! Jag har läst boken så jag visste vad som väntade, men alltid kul att se vad de gör av en bok.

Senare på kvällen när jag kom hem så strök jag lite tvätt framför vår nya sovrums-tv.

Så - jo, nu har energin kommit tillbaka!! :)

5 kommentarer:

Kim sa...

Sovrums-tv?! Soffor och grejer berättar du i bloggen, men en så viktig sak utelämnar du! Vad är detta?!

Anonym sa...

F'låt! Ska ta ett foto på den ikväll. Nu är det ju såklart ingen "riktig" TV, utan en iMac.
Men den är vit och matchar därför den övriga inredningen! :)

Kim sa...

ÅÅÅ det är ju ännu värre att glömma! Den tuffa macen där man matar in skivan från sidan. SUPERCOOL ju!

Jennica... sa...

...äuhrrmmmm...glömde liksom att fota iMacen......du får se den till helgen istället....ok?!

Kim sa...

Typiskt!