10 juli 2007

Grill-kväll!

Igår var My hos oss på middag!
Det blev en härlig grillkväll - hel fläskfilé med nypotatis, tzatziki och sallad!
Jens firade sin första semesterdag med en rejäl shoppingrunda vilket bl a resulterade i den här fina grillen! Mästerkocken själv är väldigt nöjd, större grill, mer utrymme för fat mm och så en uppsamlare för askan. Gästen var också nöjd med grillningen och det är ju ett plus! :)


Det blev en härlig kvällspromenad i går också! Första gången på länge som man kunde gå ut och njuta av en härlig kväll - fram för mer sådant!!



10 kommentarer:

Kim sa...

Alltså... kan vi inte ha någon regel att du måste berätta för mig när ni ska ha sådan tokgod mat så att jag kan skippa att gnaga på en gammal torr brödbit och istället komma och äta upp er mat?!

Kim sa...

Nu har jag och Taina bokat tåg. Vi är uppe 18.55 och åker hem vid 6-tiden. Käckt! =) Nu ska jag bara prata med Kicks om vad vi ska ha med oss också så återkommer jag igen!

Anonym sa...

Ok, vi kan skapa den regeln!! :)

Kim sa...

Hurra!!!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

I vår familj kallar vi det BRILLIGRILL!!

Anonym sa...

I vår familj kallas det BRILLIGRILL!!

Kim sa...

LÄGG AV!!! Nu har SMHI ändrat sig igen och har regn hela dagen som prognos och jag som inte har några regnkläder med mig...

Anonym sa...

BRILLIGRILL?!?! :)

Jens sa...

Briljera-Grill
Imponera-Grill
Brilli-Gril

Jag skulle vilja kalla den nästan top-of-the-line kolgrill. Finns faktiskt värre med lådor under, temperaturmätare i locket etc.. Dock så är den väldigt modest i priset om man jämför med gasolgrillar. Gasolgrillar i Brilli-klass kostar uppemot 10.000 kr och har inbyggt allt + lite till. Dock så är jag en hängiven kolgrillare och älskar smaken av kol och tändvätska så det fick bli en kolgrill. Tycker själv att jag var duktig som inte köpte den värsta modellen... och andra sidan var det nog mest pga. att de inte hade den inne för tillfället. :)