04 juni 2007

Vilken helg!

Denna helgen hade jag planerat att jag skulle fixa lite i trädgården och kanske städa lite, samt gå på fest på lördagskvällen såklart. Jo fest blev det....både fredag och lördag....och lite gräsklippning...!

I fredags var Josefine bjuden på födelsedagsmiddag hos Molly, som ju fyllde 12. Hon hade själv valt ut halsband och örhängen som hon gav i present.



Jag och Jens lagade god middag, indisk kycklinggryta med youghurtsås och mango chutney. Mums! Och så vin....rätt så mycket vin! Vi satt och pratade, lyssnade på musik, åt och drack gott. Löste de flesta världsproblemen ungefär!

När klockan var 22 (!) så gick vi och hämtade Jossan inne hos Molly. Där var fullt med folk fortfarande, de hade grillat och badat i poolen. Väl inne hos oss igen så fortsatte festen.

Vi tre dansade och hade kul ytterligare någon timme, sedan blev lill-tjejen trött! Och även föräldrarna.....Men fullt ös var det - superkul! :)



När Jossan hade somnat så gick jag och Jens ut och tittade till våra andra bebisar, kaninerna! :) Väl ute i trädgården tyckte vi, just då, att det var en bra idé att lägga oss raklånga i gräset. Vi låg där och tittade upp i himlen och jämförde hur vi mådde....ett väldigt givande samtal....

Sedan gick vi in för att gå och lägga oss. När jag stod i badrummet för att göra mig i ordning så kände jag att håret var kallt mot ryggen, och jag tyckte det var konstigt för gräset var inte blött. Jag stod där och försökte reda ut vad det var, och efter att ha skakat på håret ett tag så föll.....en mask!!!!....ner på golvet!! Efter lite skrikande från mig så kom Jens till undsättning och spolade ner...masken.... BLÄ!!! vad äckligt!!

Inga fler maskar hittades, däremot var det ganska mycket gräs i sängen när vi vaknade morgonen efter...!

På lördagen var vi trötta. Jag och Jens mådde....sådär....
Jens spenderade hela dagen i soffan medan jag fick iväg Jossan till ridning. Vi körde dessutom ut hennes inbjudningar till hennes kalas. Sedan fick även jag vila lite.....För sedan var det dags igen! På med feststassen!

Körde Jossan till Kim där hon skulle vara, första gången som hon passar Jossan en hel natt och i nya lägenheten dessutom! Vi levererade även två pizzor, godis och filmer - så det skulle nog gå bra! Sedan åkte vi hem till mamma och pappa och lämnade vår övernattningsbag, vi skulle sova där. Vi hälsade på deras gäster och Jens fick agera teknisk support....pappa ville spela in fotbollsmatchen och det var något klydd med videon!

Så 1 timme försenade kom vi fram till Martin och Viveca....det var rekord även för oss.... Lite pinsamt! Men det var en trevlig fest, inflyttningsfest var det. Men jag måste erkänna att mitt festhumör inte var på topp, hade utnyttjat det mesta kvällen innan.....! :)

Söndag....trötta men mådde betydligt bättre än morgonen innan. Hämtade Jossan hos Kim, allt hade gått super! Vi hade lovat henne att vi skulle shoppa lite kläder så det var bara att bita ihop. Hon behöver verkligen uppgradera garderoben. En runda på H&M och en på Exit blev det, och många fina kläder!

Sedan kom Jossan ihåg att det var söndag och därmed baddag! Hon och Jens badar i simhallen i Lödde varje söndag. Jag tror att Jens nog önskat att hon glömt det....men de åkte iväg. Han är verkligen bästa pappan i världen!!

Ensam hemma....jag kan garantera att soffan såg otroligt lockande ut.....men icke....jag drog på mig joggingskorna och gav mig ut och sprang. Ok.....det var grymt tungt....men kände mig fantastiskt duktig! Men det tog musten ur mig...känner mig fortfarande som en urkramad trasa!

Sedan fortsatte kvällen med att vi klippte gräset, Jens jobbade med bokföring och jag strök. Så det blev lite gjort ändå!!

Nu är det måndag, och det är nästan skönt..... :)

1 kommentar:

Kim sa...

Snacka om fullspäckad helg! Men masken... hahaha, det var kul!! =D