18 juni 2007

Hjälp - vilken helg!

Denna helgen kan lätt sammanfattas med ordet - FEST! Det har bara varit en massa kalajsande, festande och firande! Väldigt kul och trevligt.....men det tar på krafterna! :)
Helgen började redan i fredags då jag var ledig och firade Jossans skolavslutning. Jätte-fin avslutning med sång i björkad och pyntad idrottshall. Efter det så åkte jag och Jossan till Malmö och fikade med mamma och Kim. Mysigt!!



På kvällen var jag bjuden på fest på Luftkastellet i Malmö. Det var IKEA Online (IKEAs webavdelning) som firade launch av den nya IKEA websiten. Så hem och göra sig fin och in till Malmö igen med tåget. Jätte-kul fest faktiskt! God mat och mycket mycket dans! Ett super-bra live band som spelade funk/soul hela natten. Bussen skulle gå hem kl. ett - en till Hbg och en till Älmhult. Den till Älmhult kom och gick.....den till Hbg dök aldrig upp, det hade blivit något fel... Så det blev att åka taxi...så istället för att vara hemma som planerat kl. halv två så kom jag hem kl. tre!

På lördagen valde Jossan att vakna kl. sju....tjohoo... Så, efter fyra timmars sömn så var det bara upp och börja förbereda för hennes kalas. Klockan ett var det dags för Ballongparty. Det innebär ett rum fullt av ballonger (ca 150 st), 12 stycken glada 7-åringar och mycket liv och stoj! :) Men vi överlevde, hade jätte-kul och Jossan var nöjd!!

Direkt efter hennes kalas skjutsade jag henne till Frank och Lotta i Staffanstorp, sedan hem igen och göra sig fin. Sedan var det dags för fest igen, nu var det 40-års fest hos Conny och Carina i Habo Ljung. Också en väldigt kul kväll med god mat, mycket vin, nattbad i utomhusbubbelbad och en massa pratande! Vi hade så trevligt att vi inte tog taxi hem förrän klockan var runt fyra på morgonen!

Ytterligare en natt med 3-4 timmars sömn för på söndag morgon kl. åtta så körde vi till Habo för att hämta Jens bil, han skulle till Arild och dyka och jag behövde min bil. Snabbt hem och sov ytterligare en timme. Hämta Jossan i Staffanstorp, köra henne till nytt 7-års kalas i Hofterup, hem, duscha, hämta Jossan igen och köra till Malmö för att fira Kims magisterexamen! Phu!!

Jätte-mysigt hos mamma och pappa! Vi firade Kim och hennes kompis Taina som varit super-duktiga hela året och tagit sin magisterexamen. Det blev bubbel, super-god buffé, tal, presenter och mys!



Så....idag är jag på jobbet och pustar ut! Det känns som om jag vill gå i ide och ta en paus från fest och glam.....men på fredag är det dags igen. Midsommarfest hos oss!!! :)

Inga kommentarer: