08 maj 2007

Viktproblem

Jag ska gå ner i vikt.
Så enkelt är det. Jag ska. Problemet är bara att det är inte så enkelt har jag märkt.

Jag vill gå ner 5 kilo, efter 4 kilo har jag nått min målvikt och det där extra kilot är för att ha lite marginal. Jag har ingen diet jag ska följa utan jag tänkte att det borde fungera om jag:
1) börjar löpträna
2) slutar med godis och choklad
3) slutar med kaka till kaffet
4) äter mindre portioner - och helst bara en...

Nu har jag varit duktig i 6 veckor, och jag har gått ner - 0 kilo. Noll!! Va?!?! Hur kan det vara möjligt? Och hur kan det överhuvudtaget vara rättvist?!? Ibland går jag ner ett kilo men bara för att nästa dag gå upp det igen...och idag är jag tillbaka där jag började. Det är så himla trist!! Och det är svårt att hålla motivationen uppe.

En annan sak jag funderat över är rimligheten i det man går upp. Om jag skulle "råka" äta ett choklad så går jag upp ett kilo - men inte väger väl ett choklad ett kilo heller?! I alla fall inte de jag brukar (eller nu för tiden "brukade") äta! Det är väldigt märkligt tycker jag!

Ja ja, det är väl bara att fortsätta kämpa på!

7 kommentarer:

Kim sa...

Det är bara för att du får så mycket muskler av löpningen och du vet, muskler väger mer än fett! =)

Anonym sa...

Hm....då har verkligen musklerna satt sig på ställen där jag inte vill ha dem! :)

Anonym sa...

Thore pratar om en kompis som inte upptäckte att hon var gravid... hon bantade och bantade och så gick hon upp i vikt istället... du får kolla upp det där...

Anonym sa...

Nu är du orolig va?
Jag tror du kan vara lugn...*L*

Kim sa...

JAAAAA!!!!!!! EN BEBIS!!!!!!! =D=D=D

Anonym sa...

Ingen bebis. Fick bevis för det idag.... Tänkte det var bäst att skriva det så att Kimman inte startar några rykten! :)

Kim sa...

Åååå typiskt!