14 maj 2007

Tillbaka igen!

Nu var det ett tag sedan jag skrev.

Två dagar i London. Det har varit bra, men mycket jobb och mindre av London. Hann tyvärr inte se något alls av staden egentligen, lite grann i taxifärden mellan IKEA och hotellet. Men som vanligt så ligger ju IKEA varuhusen utanför stadskärnan så vi bodde i ett litet samhälle i Londons nordvästra del. Men ur en jobb-synpunkt så var det bra dagar och vi fick mycket ut av vårt besök. På torsdagskvällen var vi ute och åt på en jätte-trevlig restaurang och det var riktigt god mat, så det var roligt.

Helgen...
Jens har varit med och hållt i dykkurs i Lomma hela dagarna. I lördags var jag och Joss först i Malmö, jag klippte luggen. Vi hämtade också en hylla på ILVA som vi beställt till hennes nya skrivbord. Sedan var det ridning som vanligt. Resten av dagen så lekte Jossan med Molly, jag pysslade lite hemma. Jossan sov hos Molly, de har så roligt ihop!
Jag och Jens camperade själva på kvällen, lagade super-god egen pizza och satte oss för att titta på Melodifestivalen. Vilken besvikelse! Jag som tycker det är jätte-kul tyckte mest att det var pinsamt, löjligt på något sätt. Inte för att The Ark inte vann, har aldrig riktigt trott på den låten. I och för sig så trodde jag nog att den skulle komma bland de 10 första... Men de andra bidragen...varför så löjligt? Den svenska uttagningen har varit jätte-kul att titta på, bra låtar och bra show men det här kunde jag lika gärna varit utan. Somnade dessutom under omröstningen...

Söndag....städning i området med samfälligheten. Bra väder så det var ganska trevligt Jag hjälpte till att plantera blommor och göra fint vid infarten. Allt avslutades med gemensam korvgrillning. Jossan lekte med Molly även hela denna dagen, ser henne knappt. Mamma, Pappa och Kimman tittade in en sväng och gav Jossan namnsdagspresent, det var ju Linn igår.
Jag pratade en hel del med Mollys mamma som är väldigt trevlig. Vi upptäckte att vi har pärlandet som gemensamt intresse, så vi var inne hos varandra och gick husesyn och inspekterade varandras pärlor. Detta gjorde att jag fick tillbaka lite inspiration igen och på kvällen gjorde jag ett försök. Det gick inte alls, var alldeles för trött. Har varit otroligt trött hela helgen, gick till och med och la mig en stund igår på dagen.... Känner mig inte helt hundra idag heller...trött och hängig, tung i kroppen.

Inga kommentarer: